.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش‌ديرهنگام امابجای توليت‌آستان‌امام(ره)
اظهارات روز پنج شنبه توليت آستان بنيان گذار کبير انقلاب اسلامي(ره) در خصوص سلوک اخلاقي و رفتاري آن پير و مراد ملت ايران به خصوص در حريم خصوصي و داخل منزل گوشه کوچکي از عظمت اين شخصيت الهي را به نمايش گذاشت.

به گزارش شمال نیوز به نقل از رسالت، اظهارات روز پنج شنبه توليت آستان بنيان گذار کبير انقلاب اسلامي(ره) در خصوص سلوک اخلاقي و رفتاري آن پير و مراد ملت ايران به خصوص در حريم خصوصي و داخل منزل گوشه کوچکي از عظمت اين شخصيت الهي را به نمايش گذاشت. حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني با اشاره به برخي ويژگي هاي اخلاقي امام خميني(ره) مثل حساسيت زايد الوصف ايشان نسبت به غيبت، عدم اختلاط نامحرم در داخل منزل، حجاب، موسيقي و التزام به ساير ظواهر و بواطن ديني گفت: قدم به قدم زندگي امام آميخته به تقيدات کامل و بدون تسامح نسبت به احکام ديني است.

بيان اين واقعيات توسط نوه و يادگار حضرت امام(ره) در زماني که عده اي دانسته يا نادانسته با برخي اظهارات سخيف به دنبال تقدس زدايي از مقام ولايت هستند اگر چه کمي دير هنگام رخ داد و انتظار اين بود که توليت اين آستان شريف بلافاصله در برابر برخي اکاذيبي که جنبه وهن آلود هم داشت موضع بگيرد اما ضمن تنبه اين دسته مي تواند به بازنمايي بخشي از ابعاد گسترده شان و جايگاه شخصيتي، اخلاقي و سياسي ولي فقيه بيانجامد.

تقدس زدايي از ولايت از صدر اسلام تا به امروز همواره در دستور کار دشمنان بوده و همه حقد و بغضشان به خاطر اين است که چرا امت مسلمان سر در اشارت ولي زمان خود دارند. در زمان رسول الله (ص) و ائمه اطهار (ع) به عناوين مختلف و از طريق اخبار و روايت هاي صحيح و سقيم که بعضا حتي از بيوت اولياء الله منتشر مي شد سعي مي کردند اين تقدس را از بين ببرند. نظير اخباري که در خصوص ريزه کاري ها و خصوصيات جسمي پيامبر (ص) و يا ساير اهل بيت(ع) توسط برخي همسران و نزديکان آنها به ميان مردم درز مي کرد که هدفي جز شکستن حرمت ها و تقدس ها نداشت و کنکاشي در دلايل انتشار اين اخبار نشان مي دهد که توطئه از بيوت دشمنان ولايت سرچشمه مي گرفت.

در اينکه ولايت فقيه از تقدس ولايت معصومين برخوردار نيست و بارها امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري تاکيد کرده اند که خاک پاي ائمه اطهار (ع) هم حساب نمي شوند شکي نيست و کسي قصد ندارد زبان به گزافه گويي و غلو بي جا بگشايد و مثلا رهبران جمهوري اسلامي را با امير المومنين(ع) و ساير ائمه معصوم مقايسه کند. اما آيا ولايت فقيه که به گفته بنيان گذار کبير انقلاب اسلامي استمرار همان ولايت رسول الله و اهل بيت (ع) با همان اختيارات و مسئوليت ها است و نايب بر حق حضرت بقيه الله الاعظم (عج) در عصر غيبت محسوب مي شود و در قانون اساسي شرايط شخصيتي ويژه اي نظير عدالت، شجاعت، تدبير، اجتهاد و ...براي تصدي اين مقام در نظام مردمسالاري ديني در نظر گرفته شده است داراي حريم، شان و جايگاه خاصي نيست! آيا در جامعه اي که نظام آن بر اساس ايمان، اعتقادات و عواطف مردم استوار شده است مي توان جايگاه متعالي ولايت را ناديده گرفت؟ در نظامي که علاوه بر چگونه حکومت کردن اينکه چه کسي حکومت مي کند داراي اهميت است آيا مي توان حرمت هاي حاکم را زير پا گذاشت؟ آيا اين که حاکم جامعه اسلامي به تعبير امام صادق(ع) حتما مي بايست از فقهايي باشد که “ صائنا لنفسه حافظا لدينه مخالفا علي هواه مطيعا لامر مولاه” باشد تقدس ويژه اي به مقام ولايت نمي بخشد. اين تقدس به معناي معصوم بودن يا ممکن الخطا بودن و يا نقد ناپذيري ولايت فقيه نيست اما از جنس حرمتي است که بيش از هزار سال مردم ايران براي علما و روحانيون مذهبي قائل بوده و هستند. از جنس همان باور و ارادتي است که در جريان تحريم تنباکو بيني استعمار را به خاک ماليد. از جنس همان ايماني است که در مشروطيت مردم را براي عدالت خواهي پشت سر علما و روحانيون بزرگي چون مرحوم نائيني، بهبهاني، طباطبايي، شيخ فضل الله نوري در مقابل استبداد بسيج کرد. از جنس همان اعتقادي است که در ۳۰ تير سال ۱۳۳۱ مردم به دعوت مرحوم آيت الله کاشاني به خيابان ها آمدند و در حمايت از مصدق مقابل گلوله سربازان رژيم پهلوي سينه سپر کردند و شعار دادند “يا مرگ يا مصدق” و يا اينکه شعار دادند “ما ملتي مسلمانيم، پيرو قرآنيم، ما شاه نمي خواهيم” و ... .اين تقدس از جنس همان ارادت و محبتي است که يک ملت را عاشق امام خميني کرد که در راه حمايت از او و مسيري که در پي گرفته است حتي حاضر بودند عزيزترين کسان خود را فدا کنند و استکبار را زمينگير کنند. مادري وقتي چهار فرزندش در جبهه هاي جنگ عليه دشمن بعثي شهيد مي شد مي گفت جان خودم و همه فرزندانم فداي امام.

پشت پرده تقدس زدايي از ولايت فقيه توطئه براي زوال نظام اسلامي است. ولايت فقيه عمود خيمه انقلاب است. در نظامي که مبناي آن ايمان، عواطف مذهبي و عقلانيت انقلابي است وقتي دشمن پايه هاي ارادت به ولايت را سست کرد در واقع انقلاب و نظام را پي کرده است. نيم نگاهي به تحليل ها و گزارشهايي که رسانه ها و سايت هاي ضد انقلاب پس از درج اظهارات سخيف در اهانت به امام راحل در يکي از شبکه هاي اجتماعي صورت دادند به خوبي نيمه پنهان اين توطئه خطرناک را رسوا و عيان مي کند. نوک تيز پيکان تمام حملات اين رسانه ها به ساحت مقدس و شخصيت محبوب امام خميني(ره) بود. رسانه هاي دشمن ذوق زده با استناد به اين اظهارات سخيف که متاسفانه منتسب به يکي از بيوت صالحه در جمهوري اسلامي نيز بود تمام تلاش خود را براي تقدس زدايي از جلوه بنيان گذار کبير انقلاب(ره) انجام دادند.

اين رسانه ها که گردانندگان آن مشتي دائم الخمر و افسرده رواني مورد حمايت صهيونيست ها هستند به امام راحل و عظيم الشأني اهانت مي کردند که در همه دقايق زندگي پربركت خويش، فقط درصدد جلب رضايت پروردگار بودند و عالم را محضر خداوند متعال مي دانستند. امامي که قيام کرد، زنداني شد، تبعيد شد و سختي ها و مصيبت هاي بسياري کشيد تا تفکر ديني و ارزش‌هاي اسلامي را مجددا در ايران احيا کند.امامي که زندگي شخصي، اجتماعي و سياسي اش کلمه طيبه اي است که به ملت ايران عظمت بخشيد و دشمن امروز مي خواهد با تقدس زدايي از ولايت اين عظمت را از ملت ايران بستاند. کساني به ساحت امام ما با توسل به اين اظهارات موهن جسارت کردند که مصداق اين آيه شريه هستند که”ختم الله علي قلوبهم و علي سمعهم و علي ابصارهم غشاوه و لهم عذاب عظيم (بقره/۷)” کساني که قهر خدا بر دل ها و گوش هاي ايشان مهر نهاده و بر ديده هاشان پرده افکنده که فهم حقايق و معارف الهي را نمي کنند و ايشان را عذابي سخت در پيش است.امروز انتظار از توليت آستان مقدس بنيان گذار کبير انقلاب اسلامي (ره) جناب حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني(ره)اين است که بيش از گذشته نسبت به اين توطئه خطرناک حساس باشد و اجازه ندهد برخي دانسته يا نادانسته زمينه سوء استفاده دشمنان انقلاب اسلامي و تقدس زدايي از ولايت را فراهم کنند. يادگار امام به واسطه اشرافي که بر خانواده معظم بنيان گذار کبير انقلاب اسلامي (ره) دارد عملا به گنجينه عظيمي از خاطرات، سيره و سبک زندگي آن پير و مراد ملت ايران دسترسي داشته و مي تواند به مناسبت هاي مختلف بخشهايي از اين سبک زندگي طيبه را براي مردم ما بنماياند.

همين چند نکته کوتاهي که يادگار امام در خصوص اهتمام ايشان به حق الناس، يا اصرار ايشان بر عدم اختلاط نوه هاي دختري و پسري سر سفره غذا و يا نحوه استفاده امام از رسانه هاي بيگانه براي کسب اطلاع و در عين پرهيز از مفسده هاي آنها مثل پخش موسيقي متذکر شدند مي تواند راهگشاي بسياري از ابهامات سبک زندگي معاصر باشد. اينکه چطور مي توان در عين پايبندي به کليه ظواهر و بواطن ديني کاملا به روز و مترقي زندگي کرد. مهمترين رسالت توليت آستان امام خميني (ره) در برابر توطئه تقدس زدايي از ولايت به شکل آفندي و فعال، زنده نگه داشتن راه و مرام و خط سياسي و اجتماعي و سبک زندگي بنيان‌گذار کبير انقلاب اسلامي است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.